[O1] Wspomaganie kierownicy - początek problemu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • scooby
    Drive
    • 2004
    • 62

    [O1] Wspomaganie kierownicy - początek problemu?

    Ja ostatnio Miałem to samo ! no i powod tego [syczenia] byl blachy ! niedomknieta Tylnia szyba od strony kierowcy ! i gdy wlaczylem nawiew na 2 lub 3, 4 to bylo slychac syczenie az mnie to zirytowalo lecz kiedy domknolem tylnia szybe to syczenie ustalo ! Chcialbym zaznaczyc ze to bylo na parkingu nie w Czasie Jazdy , zeby ktos czasem sobie niepomyslal ze to przez podmuchy powietrza ;d
    scooby@rider@110 kopyt asv
    helixy przede mną, jbl za mną, banan w lusterku :]
  • pantol
    Elegance
    • 2004
    • 754

    #2
    [O1] Wspomaganie kierownicy - początek problemu?

    Witam kolegów

    Przedmiotem mojego pytania jest O1 1,9 TDI ALH z 2003r. przebieg ok. 60 kkm
    Zauważyłem niedawno taki obiaw. Na postoju (np po powrocie z trasy) w różnych ustawieniach kierownicy słychać jakiś odgłos, takie w miarę ciche buczenie/świszczenie. Odgłos ten potrafi zaniknąć lub nasilić się po zmianie ustawienia kąta kierownicy. Nie chodzi mi o odgłos w czasie kręcenia kierownicą.
    Co to może być? Czy występują jakieś TTM związane ze wspomaganiem?
    Jarek "Vinci"

    Komentarz


    • #3
      a moze wy7mien płyn w spomaganiu .? może pomoże.

      Komentarz

      • k.g
        Classic
        • 2006
        • 26

        #4
        Sprawdż poziom płynu w zbiorniczku

        Komentarz

        • bogusg
          Rider
          • 2007
          • 355

          #5
          na sto % za niski poziom płynu, a to znaczy ze konczy sie maglownica
          Teraz xenony by krzynol

          Komentarz

          • pantol
            Elegance
            • 2004
            • 754

            #6
            Zamieszczone przez bogusg
            na sto % za niski poziom płynu, a to znaczy ze konczy sie maglownica
            Płyn sprawdzę jutro, ale dlaczego na 100% kończy się maglownica?
            Jarek "Vinci"

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              no niekoniecznie sie konczy - ja mialem wyciek na polaczeniu wezy z maglownica - sprawdz najpierw poziom plynu a potem obejrzyj gumowe oslony na przekladniu kierowniczej czy nie sa mokre

              Komentarz

              • pantol
                Elegance
                • 2004
                • 754

                #8
                Ale z tą maglownicą to może być jakiś trop. Przy niskich temperaturach mam taki efekt, że przy zmianie kierunku kręcenia kołem kierownicy czasami słychać jakieś delikatne stuki. Jak jest cieplej to tego nie ma.
                :twisted: "Podłość ludzka nie zna granic" :twisted:
                Jarek "Vinci"

                Komentarz

                • bogusg
                  Rider
                  • 2007
                  • 355

                  #9
                  dokładnie tak miałem a dzis jadę zawieźć maglownicę do regeneracji, w extremalnym przypadku po pewnym czsie ok 2 mcy doszło do tego że co dolałem płynu to zaraz wyciekał i do warsztatu dowlokłem się bez płynu wówczas łatwo jeszcze dodatkowo załatwić pompę wspomagania kiery to następne 800 PLN
                  Teraz xenony by krzynol

                  Komentarz

                  • pantol
                    Elegance
                    • 2004
                    • 754

                    #10
                    Sprawdziłem płyn we wspomaganiu.
                    Jeśli wkręcę miarkę i wykręcę to poziom dochodzi dokładnie do połowy pomiędzy MAX i MIN. Natomiast jeśli mierzę nie wkręcając miarki to jest minimalnie poniżej poziomu MIN. Która metoda jest właściwa? Bo jeśli pierwsza to poziom płynu jest OK, a jeśli druga to mi troszeczkę brakuje.
                    Jarek "Vinci"

                    Komentarz


                    • #11
                      w takiej sytuacji ja bym wymienił płyn na nowy.

                      Komentarz

                      • marekzu
                        L&K
                        • 2007
                        • 1412
                        • Superb II combi (3V5)

                        #12
                        poziom mierzy sie dokrecajac zakretke - wiec masz OK

                        Komentarz

                        • Maniak
                          Classic
                          • 2007
                          • 22

                          #13
                          a jaki płyn i jakiego koloru jest orginalnie?
                          Octavia 1.9tdi

                          Komentarz

                          • bogusg
                            Rider
                            • 2007
                            • 355

                            #14
                            zielonego WGK2 nr kat. G004000M2 butelka 1 l kosztuje ok 40 pln
                            Teraz xenony by krzynol

                            Komentarz

                            Pracuję...